Khamis, 3 November 2011

kawan + sahabat =selamanya


Assalamualaikum

sahabat yang baik adalah sahabat yang sanggup 
susah senang bersama kita tak kira dikala suka @ duka.
Aku akui aku jenis yang mempunyai ramai kawan
sebab aku cepat mesra dan aku
SAYANG SEMUA KAWAN2 AKU

entry kali ni  aku nak bagi info tentang
ciri-ciri insan bergelar SAHABAT

* Insan yang paling dekat untuk meluahkan perasaan
suka dan duka

* Insan yang memahami diri kita,perasaan dan
kehendak kita

*Insan yang jujur dan ikhlas melakukan sesuatu yang
termampu dan terbaik pada kita
tanpa mengenakan sebarang balasan

*Insan yang membela dan menutup aib,kesalahan dan 
kesilapan kita kepada orang lain 
tetapi pada masa yang sama menasihati
dan menegur kita jika kita melakukan kesalahan

*Insan yang menerima buruk baik diri kita

*Insan yang jujur dan sanggup berkorban masa,
tenaga demi kabahagian kita

* insan yang selalu mendoakan kebahagian kita



Tiada ulasan:

Catat Ulasan