Khamis, 17 Mei 2012

learn to cook


Rasanya sudah lama juga aku tak mengupdate blog aku ni..kalau aku update pun just letak picture aje.takde story mory yang aku nak kongsikan…takde idea nak menaip panjang berjela-jela.takde mood nak bukak blogspot disebabkan line BEROKBAND yang sangat slow..lembab dan sangatlah mendukacitaan hati saya. Nasib baik tahap kesabaran saya sangat tinggi, kalau tidak memang hye2 bye2 la Brodband CELCOM.

Ok..hari ini aku nak bercerita tentang apa yang aku buat sejak kebelakangan ini. Pada sesiapa yang kenal diri aku iaitu saya ‘SUHAINA BINTI SAMSUDIN’, mesti korang semua tahu perangai aku macam mana kan? Ya..aku seorang anak bongsu yang sangat manja. Kadangkala aku jugak tak reti nak berdikari. Semua benda aku buat mesti diperhatikan oleh family aku dan nak dipendekkan cerita aku lebih bergantung pada family.  Aku mengaku aku memang manja and seorang yang sangat degil. Kalau boleh semua benda yang aku nak mesti kena penuhi dengan segera , kalau tak memang aku tarik muka masam..hehe..ini adalah tabiat aku dari kecik..disebabkan aku sudah terbiasa dimanjakan oleh abang-abang jadi aku mengambil kesempatan..hehe..sangat jahat kan aku nie..hehe..tapi ada aku kesah…hahahah (gelak jahat)

Korang nak tahu tak, sebenarnya dulu aku sangat tak suka nak memasak..nak masuk dapur pun aku sangat malas..haha..tapi sekarang aku dah berubah…aku pun tak tahu kenapa sekarang aku rajin masuk dapur dan cuba pelbagai resepi-resepi baru. Dan yang paling mengejutkan, baru aku tahu aku ada bakat untuk memasak..hehe..kalau dulu setakat masak yang simple-simple boleh la…setakat masak ayam goreng, ayam masak merah semua orang boleh masak kan. Sekarang aku dah mahir masak tomyam, masak lemak cilia api, rendang and paling aku terel aku dah pandai masak nasi ayam..hehe…first time buat nasi ayam terus jadi.perasaan aku sangat teruja gila..mesti orang cakap  “setakat buat nasi ayam, aku pun boleh”…hahaha..aku tak kesah ape orang nak cakap sebab dulu bagi aku buat nasi ayam satu benda yang sangat susah..rupanya tidak, nasi ayam la masakan paling mudah dan senang nak disediakan..hehe..

Tapi baru sekarang aku sedar yang sebenar aku lebih minat pada bidang bakery. Yup..aku sangat suka buat benda yang comel-comel macam kek, apam polkadot and coklat..dan akhir ye aku dah reti nak buat semua tu..sekarang aku tengah cuba pulak nak buat tiramisu..harap2 jadi la..hehe..kalau jadi memang aku nak buat bisnes on9..hehe..mane tahu dari buat bisnes kecil-kecilan aku boleh bukak kedai bakery sendiri..mana tahu kan..hehe..rezeki takde siapa yang tahu kan..yang penting ada keinginan dan kesungguhan untuk memajukan diri..hehe..

                                                         
                                                      
                                                            
                                                              first nasi ayam yang aku buat



                                                                  colat lolipop




                                                                    coklat
                                                                                                 

                                             
                                                                apam polkadot


                                                                           
                                                              apam ladybird

Tiada ulasan:

Catat Ulasan