Isnin, 17 September 2012

kisakh kanak2 ribena



Aku  :  mari kita main mak2 nak tak?

kawan2 aku : jom..jom

aku : aku nak jadi anak..zila jadi mak uzair jadi ayah boleh kan..korang besar..aku kecik..aku jadi anak jelah ye..

 kisah zaman kanak-kanak dulu...

.....bila aku teringat zaman budak-budak dulu..mesti aku nak tergelak..main yang aneh-aneh je..dulu setiap hari cuti je aku mesti dengan kawan baik aku masa kecik lepak kat tepi bendang kat bawah pokok melur...pastu amik bunga melur a.k.a bunga kubur selit kat telinga...bajet nak jadi macam puteri..alahai sangat mengelikan time aku budak2 dulu...aishhhh...pastu main mak mak..mekap pakai gincu merah menyala...main-main ada anak..dukung anak patung bagi susu bagai..ibaratkan anak patung tu macam anak sendiri pastu buai anak patung konon-konon anak mengantuk nak tidur..siap menyanyi lagi..

Agak-agak ye kan zaman sekarang ni, ada tak budak-budak main mak2 macam aku dlu...main anak raja siap selit bunga  kat telinga...pastu kepit anak patung kat ketiak..ada ke takde ye..hahaha..uihssss...budak zaman sekarang nie dah demand taknak main panas-panas...main kat dalam rumah..main nak poyo je je nak main PS...haktuiii tol..sbb tulah sekarang ni ramai budak yg obesiti..main game besarkan bontot je keje ye..Cube korang semua contohi AKAK SUHAINA ni main benda yang keluarkan peluh..hahaha..nie tak main game je..ape yang korang dpt..huh..(nampak sangat aku jeles sebab kck2 xdpt main)

kalau aku tengok album aku masa kecik2 dengan gigi tengah takde pastu ikat rambut tocang dua dah mcam tanduk kambing je.dengan pakai baju kembang ye..alahai..tak pandai ye aku berfesyen dulu..pastu kecik-kecik dulu suka mekap tebal-tebal dah besar nak pakai bedak pun tak bape nak reti..hahahha...pastu masa kecik-kecik citer aku nak jadi polis taw tapi apakah daya aku baka family aku sume kecik2...adeh..cita2 aku berkubur begitu saja...





#### entry sambungan nie besok..bye...hahaha (idea dah takde)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan