Isnin, 27 Jun 2011

beza cinta dan suka

korang semua penah tak rasa keliru 
dengan perasaan cinta dan suka
sebenar ye perasaan suka dan cinta berbeza taw
meh cini aku tunjukkan kat korang perbezaan rasa
cinta dan suka kat seseorang

Pertama
Di hadapan orang yang kita cinta,
hati kita akan berdegup kencang.
Di hadapan orang yang kita suka,
hati kita akan gembira.
Kedua
Di depan orang yang kita cinta,
musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka,
musim itu hanya berangin sahaja.

Ketiga
Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta,
kita akan kaku...
Tapi jikalau kita merenung mata orang yang kita suka,
kita aku tersenyum

Keempat
Di depan orang yang kita cinta,
lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka,
lidah bebas berkata-kata

Kelima
Di hadapan orang yang kita cinta,
kita menjadi malu.
Di hadapan orang yang kita suka
kita akan tunjukkan imej kite sebenar

Keenam
Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka

Ketujuh
Bila orang yang kita cinta menangis,
kita juga akan turut menangis
Tapi jika orang yang kita suka menangis,
kita  akan membuat dia gembira

Perasaan cinta bermula dari mata,
Perasaan suka bermula dari telinga...
Jadi kalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka
umpama kita membuang telinga kita sendiri
tapi jika kita menutup mata
cinta berbuah menjadi air mata

Bagi aku semua orang penah mengalami  ini
dalam kehidupan korang kan
macam aku pun sebenar ye keliru dengan perasaan cinta dan suka
sampai aku pun pernah membuat kesalahan memilih pasangan
cuma sekarang kita fikir la sapa yang kita cinta sebenarnya
Tapi apa yang pasti
Cinta kepada ALLAH adaklah cinta yang HAKIKI & ABADI




2 ulasan:

  1. hmm kadang2 aku pun confuse cinta n suka..bila time cinta mmg suka, kalo dah time benci, ALLAH je yang tahu..

    BalasPadam
  2. ye..aku phm..same la mcm aku..

    BalasPadam