Rabu, 2 Mac 2011

ADUHAI WANITA (lain kata...lain maksud ye

Lain yang diungkapkan,tetapi lain yang tersirat didalam hati
kenapa sukar untuk memahami tutur kata si kaum hawa ini?
adakah mereka initidak ikhlas dalam meluahkan setiap rasa hati dan perasaan
apa kate kamu tinjau seketika kata-kata yang sering diucapkan wanita 
tetapi lain maksud ye secara tersirat
renungkan..

situasi 1
wanita berkata : awak da makan ke belum?
niat tersirat : awak jom kite pergi makan,saye da lapar!

situasi 2
wanita berkata : cantik ye baju-baju dan seluar kat kedai ni!
niat tersirat : awak belikan saye baju & seluar kat kedai nie..

situasi 3
wanita berkata : demi kebahagian awak, saya sanggup berkorban
niat tersirat : tidak mungkin saya akan mengetepikan perasaan saya
semata2 untuk kebahagian orang lain

situasi 4
wanita berkata : saya rasa, antara kita berkawan lebih baik dari bercinta
niat tersirat :awak bukan pilihan saya..lagipun saya tak suka awak

situasi 5
wanita berkata :saya boleh balik sendiri..awak tak perlu 
susah2 hantar saye pulang
niat tersirat: alangkah best ye kalo awak hantar saya pulang kerumah
tak pelu saya susah2 naik kenderaan awam

                                                                             situasi 6
wanita berkata : saya mahu kamu buat pengakuan 
yang jujur dengan saya
niat tersirat: jangan mengaku diatas perkara 
yang akan menyakiti hati saya

situasi 7
wanita berkata :saya suka dengan cara awak dan saye selesa 
bile bersama dengan awak
niat tersirat: saya da jatuh cinta dengan awak

situasi 8
wanita berkata : saya @ bekas kekasih awak yg cantik
niat tersirat: jangan sesekali berani memuji kekasih 
awak di depan saya

SELAMAT TERHIBUR


Tiada ulasan:

Catat Ulasan