Selasa, 1 Mac 2011

plkn MSHC

tahun nie genap 4 tahun aku tinggalkan kem PLKN (MSHC)
banyak kenangan manis n pahit yg aku tak dpat lpe mase kat kem
teringat kali pertame aku jejak kaki kat kem
terasa macam dunia aku da berakhir je coz aku x kenal sesiape pun kat kem
n nie first time aku berpisah dgn family
korang tak taw perasaan aku mase 2..susah aku nak gambarkan 
sedih sangat..n aku tak tahu mcm ne aku nak teruskan hidup aku kat tempat orang
kalo dapat kat kem kat selangor tak pe gak
nie tak..aku dicampak nun jauh kat TERENGGANU
kat pantai timur..da r aku xde sedare mare yg tinggal kat citu
aku dapat rasekan dunia nie zalim sgt kat aku...haha
da r smpi2 kat kem je terus nset kene amik
pastu dengan makanan yg x sedap langsung
macam makan makanan kat penjare je
sungguh sedih sgt time mule2...aku rase sebulan gak la aku sedih
dan menangis nak blik umah..dengan disiplin yg ketat thap cipan
huhu...tp da lame2 aku rase happy lak duk citue mcm xnak blikpun de
time kat kem byk yg aku belajar
kat kem la aku basuh baju sendiri..semua kau wat sndiri
kalo kat umah semua mak aku yg wat
kat kem jgn harap la semua 2 dpt
kat kem MSHC nie la aku kenal erti PERSAHABATAN
kat kem MSHC nie la aku kenal erti KESUSAHAN
kat kem nie la aku belajar makan makanan pe je yg di bg
walaupun x sedap aku makan gak la smpi berat bdan aku naik bp belas kilo
kat kem kami senua da mcm adik beradik
susah senang same2
makan same2 dan kene denda pun same2
kat kem nie la aku jmpe mambe yg bez2 n gile2 mcm aku
seronok dpt kenal dgn lisa,myn,along,zati,run.faimi
n rmai lagi r,,,aku rindu korang sgt2
kat cni aku nk tunjukan kat korang gambar2 time aku kat kem
korang tgk la bertpe gemuk ye aku time 2,,hehe
last day bersame KOMANDEN MSHC
nak g masuk  hutan...time tuk berperang
bersame sarjan misai
time wirajaya
 BRAVO

wirawati bravo

 

konvo

sweet

kawad pagi
sesi pembarisan penutupan PLKN
saat paling happy
bendera BRAVO@CAKNA
bravo the best


Tiada ulasan:

Catat Ulasan